Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a webáruház üzemeltetője által (továbbiakban Üzemeltető) a pontpasszol.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő nagykorú személy vagy szervezet (továbbiakban Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Webáruházat kiskorúak nem használhatják. A jelen ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely fent megnevezett weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, az üzemeltető vagy közreműködője által történik. Az Üzemeltető jogosult a jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót bármikor egyoldalúan módosítani. A módosított ÁSZF, illetve Adatkezelési tájékoztató hatályba lépésének napja az a nap, amelyen a módosított ÁSZF, illetve Adatkezelési tájékoztató publikálásra kerül a webáruház weboldalán.

Üzemeltetői adatok

Név: Takács Renáta e.v.
Székhely: 8220 Balatonalmádi, Könyök utca 1.
Adószám: 65966664-1-39
Nyilvántartási szám: 30197487
PR szám: 8586
Nyilvántartásba bejegyző hatóság megnevezése: NAV Veszprém Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága
Szerződés nyelve: magyar
E-mail cím: hello@pontpasszol.hu
Telefonszám: +36-70-320-1665
Tárhelyszolgáltató: lásd Impresszum

A Vevő emailben vagy telefonon tudja felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Az üzemeltető magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Megvásárolható termékek köre, termékismertetés

A www.pontpasszol.hu honlapon Takács Renáta tervei alapján saját kezűleg elkészített egyedi ékszerek vásárolhatóak meg.

A termék lényeges tulajdonságairól (méret, alapanyag, a készítő egyéb megjegyzései stb.) a konkrét termék információs oldalán lehet tájékozódni.

A webáruház termékeinél a megjelenített képek a termékek illusztrálására szolgálnak, a valóságtól eltérhetnek. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

A termékre vonatkozóan megjelenített árak a fizetendő bruttó vételárat jelentik, áfa felszámítására nem kerül sor. Az áfa mértéke 0% (alanyi adómentes értékesítés). Az árak magyar forintban értendők, a csomagolási, házhozszállítási költséget nem tartalmazzák. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, azok alapján az üzemeltető ajánlati kötöttsége nem áll be.

Megrendelés folyamata

Megrendelést kizárólag webáruház felületünkön keresztül tudunk elfogadni. Telefonos megrendelésre, az esetleges félreértések elkerülése érdekében, nem tudunk lehetőséget biztosítani.

Webáruházunkban előzetes regisztráció nélkül is lehetőséget biztosítunk a vásárlásra. Regisztrációval történő vásárlás esetén a kapcsolati, számlázási és szállítási adatokat elég egyszer megadni. Bármelyik regisztrációt, amelyik helytelen vagy valótlan adatot tartalmaz, az Üzemeltető jogosult érvénytelennek nyilvánítani, és a regisztrációt deaktiválni vagy törölni. A Vevő a regisztrációját bármikor törölheti az ügyfélszolgálatnak küldött erre irányuló e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Üzemeltető köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről.

A megrendeléseket 2–8 munkanapos határidővel vagy a visszaigazolásban megjelölt határidővel teljesítjük. A megkötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt az üzemeltető nem iktatja és utóbb nem lesz hozzáférhető.

Adatbeviteli hibák javítása

A rendelés véglegesítését megelőzően a vevőnek módja van áttekinteni a bevitt adatokat. Az adatbeviteli hibák kijavítására ekkor a „Vissza” gombbal való visszaléptetéssel és a korábbi oldalakon a hibás adat módosításával van lehetőség. A kosár tartalmának módosítására a „Kosár” oldalon van lehetőség. A rendelés véglegesítését követően észrevett adatbeviteli hibákat (így különösen a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban talált hibákat) a vevő köteles a lehető leghamarabb, a visszaigazoló e-mailben szereplő hibák tekintetében az e-mail kézhezvételét követő 1 munkanapon belül jelezni az üzemeltető felé. Ezeket a hibákat a vevő az üzemeltető elérhetőségein tudja jelezni.

A megrendelés menete

1. Miután rákattint a termékhez tartozó „Kosárba teszem” gombra, a termék belekerül a kosárba. A kosár felületen (ikonnal vagy felirattal jelezve) bármikor megtekintheti annak tartalmát.
2. A kosár felületéről a vásárlás további folytatásához kattintson a „Vásárlás folytatása” linkre, amellyel visszakerül a webshopba.
3. Járjon el az 1-es pontban leírtak szerint minden megvásárolni kívánt termék esetében.
4. Amikor minden kívánt terméket elhelyezett a kosarában, kattintson a „Kosár” felületre, hogy megtekinthesse annak tartalmát. A kosárban a termékeket törölheti a tétel melletti „×”-re kattintva vagy a mennyiség 0-ra állításával.
5. A kosár oldalon található „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában. Itt adhatja meg a megrendeléshez szükséges adatokat, az esetleges kuponkódot, valamint választhatja ki a szállítási és fizetési módokat.
6. Az adatok megadása után, a megrendelés feltétele a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés. Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatót” kis négyzetet bejelölni, amellyel Ön kijelenti, hogy tudomásul veszi fizetési kötelezettségét, valamint elolvasta és elfogadta a webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket, és annak minden pontjával egyetért. Ezután a „Megrendelés” gombra kattintva elküldheti megrendelését.
7. A rendelésről a rendszer egy automatikus e-mailben tájékoztatja.

Visszaigazolás

A webáruházban leadott rendelés a Ptk. 6:64. § szerinti jogi kötőerővel rendelkező ajánlattételnek minősül, amelyet a Vevő tesz az Üzemeltető felé. A szerződés az ajánlat Üzemeltető általi elfogadásával jön létre.
A Vevő által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését az Üzemeltető késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vevő részére, amely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vevő által a vásárlás vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag tájékoztatja a Vevőt arról, hogy a megrendelése az Üzemeltetőhöz megérkezett.
E visszaigazoló e-mail az Üzemeltető részéről a Vevő által tett ajánlat elfogadásának minősül, amellyel érvényes szerződés jön létre Üzemeltető és a Vevő között.
A Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Üzemeltetőtől az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha a Vevő rendelését már elküldte az Üzemeltető részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell az Üzemeltető felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A beérkezett rendelések feldolgozása után az Üzemeltető egy újabb e-mailben értesíti az Ügyfelet a szállítás várható idejéről. Végül a csomag elkészülte után a Szolgáltató még egy elektronikus értesítést küld a szállításról.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Kedvezménykupon

Az Üzemeltető saját döntésétől függően, változó időközönként kedvezménykupont hirdethet meg különböző online felületein, illetve törzsvásárlóknak küld időközönként ajándék kedvezménykupont. A kedvezménykupon egy jelszót, a kedvezmény mértékét százalékban vagy annak pontos összegét és a felhasználhatósága határidejét tartalmazza.
Ha a vevő – a jelen ÁSZF rendelkezései szerint – a kedvezménykuponban meghatározott határidőn belül vásárol a pontpasszol.hu webshopban és a „Kuponkód” rovatba beírja a hivatkozott jelszót, akkor a vásárlás végösszegéből érvényesíteni tudja a kuponban meghatározott kedvezményt.

Szállítási és fizetési feltételek

A Vevő az Üzemeltető által biztosított átvételi és szállítási lehetőségekről, illetve fizetési módokról az alábbi, szállítás és fizetés oldalakon tájékozódhat:
Szállítási információk
Fizetési információk
Az Üzemeltető által esetlegesen megadott szállítási időpontok kizárólag indikatívak, azok nem konkrét dátumot, időpontot jelölnek, hanem csupán közelítő becslések a vevő tájékoztatása érdekében. Meghatározott órára történő kiszállítást az Üzemeltető nem vállal.
Az Üzemeltető a szállítási díjak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
A megrendelt termék kiszállítására munkanapokon 8 és 17 óra között kerül sor. Kérjük, hogy olyan szállítási címet (pl. munkahelyi cím) adjon meg, ahol ez idő alatt elérhető.
Több megrendelés leadásakor, amennyiben a Vevő a második rendelés leadásakor jelzi igényét és erre az Üzemeltető visszajelzése alapján még van lehetőség, az Üzemeltető összevonhatja a megrendeléseket. A már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód.
A megrendelt termékek árát banki előretutalással, utánvéttel és bankkártyás fizetési módozattal lehet megfizetni.
A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget is tartalmazó számlát az Üzemeltető elektronikusan küldi el a rendeléskor megadott e-mail címre. A megrendelt termékek a termék sértetlenségét megőrző, bélelt csomagolásban kerülnek kiszállításra.

Kérjük, hogy a kiszállításkor vagy az átvétel időpontjában győződjön meg a csomag sértetlenségéről. A terméken tapasztalt esetleges sérülés esetében ne vegye át a csomagot és kérje a helyszínen írásos jegyzőkönyv felvételét. Jegyzőkönyv hiányában utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni. A webáruházban vásárolt termékek vételárát és a kapcsolódó díjakat (pl. szállítási díj) a Vevő legkésőbb a rendelt termékek átvételekor köteles teljes egészében, levonások és visszatartások nélkül megfizetni.
Üzemeltető a Vevő részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően számlát állíthat ki a Vevő által megadott email címére. Az ÁSZF elfogadását követően a Vevő hozzájárul ahhoz, hogy számára az Üzemeltető számlát állítson ki. Jelen hozzájárulás visszavonására az Üzemeltető ügyfélszolgálatához intézett egyértelmű beleegyezés visszavonására irányuló nyilatkozattal van lehetőség.

Tájékoztató az elállási jogról

Az elállás joga

A jelen pontban foglalt jogosultságok és kötelezettségek kizárólag azon vevőt illetik meg, illetve terhelik, aki: a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, és a Webáruházban árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje („fogyasztó”).
A Webáruházban az Üzemeltető kizárólag termékeket értékesít, szolgáltatásokat nem. A fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is jogosult elállási jogát gyakorolni.

A fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; továbbá
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; és
  • mindazon egyéb esetekben, amelyekben a vonatkozó jogszabály (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) előírásai szerint nem illeti meg elállási jog a fogyasztót.
Az elállási jog gyakorlása és következményei

Ha a fogyasztó élni kíván a fent meghatározott elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatával vagy az elállási mintanyilatkozat kitöltésével és alkalmazásával teheti ezt meg. Elállási mintanyilatkozat letöltése
Nyilatkozatát köteles eljuttatni az Üzemeltetőhöz (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek egyikén:
Cím: Takács Renáta e.v., 8220 Balatonalmádi, Könyök utca 1.
E-mail: hello@pontpasszol.hu

Ha a fogyasztó „Az elállás joga” 2. bekezdésben megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Üzemeltető részére, úgy a fogyasztó határidőben gyakorolta az elállási jogát.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Az Üzemeltető a fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztó felé.
A fogyasztó köteles elállás esetén a megrendelt terméket az Üzemeltető ÁSZF-ben feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül hiánytalanul visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költsége a fogyasztót terheli, az Üzemeltetőnek ennek megfelelően az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a fogyasztót más költség nem terheli.
Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül az Üzemeltető visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy fogyasztó az Üzemeltető által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Az Üzemeltető jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Üzemeltető a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A pénz visszatérítése során az Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Az Üzemeltető követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

A jelen pont határozza meg az Üzemeltető jótállási és szavatossági kötelezettségeinek terjedelmét. További információt a Garancia oldalon talál.
A vevőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellék- és a termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Az Üzemeltetőt az értékesített termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján a termékek ott meghatározott körére jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy az Üzemeltető a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza, azaz a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a vevő részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egyéves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

Önkéntes jótállás

Az Üzemeltető nem köteles önkéntes jótállást vállalni, azt szabad döntése alapján vállalja vagy nem vállalja egy adott termékre. Amennyiben az Üzemeltető az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Webáruházban, az adott termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást vállal, amely – amennyiben jogszabály kötelező jótállási időt ír elő – az előírt időtartamnál hosszabb is lehet.
Az Üzemeltető az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék vevő általi átvételekor adott jótállási jegyen (garanciajegyen) szereplő adatok útján közli.
Az Üzemeltető az önkéntes jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza, azaz a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Jótállás esetén a vevőt ugyanazon jogok illetik meg, mint az alábbi, a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.
A vevőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellék- és a termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A Pont Passzol önkéntes jótállása a műgyanta ékszerekre: az ékszerek fém anyaga a legjobb minőségű rozsdamentes nemesacél, vagy más néven orvosi fém. Nem színeződik, rendkívül tartós és ellenálló a mechanikai hatásokkal szemben. Ezek a fémszerelékek tartós, időtálló és rugalmas ragasztóval vannak rögzítve a színes műgyantához. Ennek ellenére előfordulhat, hogy a ragasztó elenged és a fém elválik a műgyantától. Ha a Vevő ilyent tapasztal, a fémet, a műgyantát és a számlát (vagy annak másolatát) is eljuttatva az Üzemeltetőhöz, a hiba javításra kerül. A Vevő ezt a garanciát 1 évig érvényesítheti az Üzemeltetőnél. Az ékszerek erős mechanikai hatásra, ütésre, rongálásra megkarcolódhatnak, megrepedhetnek vagy eltörhetnek. Ezekben az esetekben a garancia nem él. A műgyanta ékszerek garanciális feltételei a következő használati útmutatót betartva érvényesek: Ha épp nem viseli ékszerét, tartsa a dobozában, vagy egy anyagpárnán. A műgyantát és a fémrészeket egy puha ruhával tisztítsa, polírozza. Ha ékszere további tisztítást igényel, használjon vizet és puha ruhát, majd szárítsa meg, mielőtt dobozába teszi. Ne permetezzen közvetlenül parfümöt, hajspray-t vagy más kozmetikumokat az ékszerre. Kérem, ékszert viselve ne zuhanyozzon és ne fürödjön. A klór, a sós víz vagy egyéb ásványi anyagok árthatnak feloldhatják a ragasztót. Ne viselje háztartási munkák alatt, erős lúg vagy maró tisztítószerek használata közben. 6 év alatti kisgyermek kezébe ne adja az ékszert. A műgyanta ékszerek UV-fény hatására besárgulhatnak, így érdemes őket fénytől védve tárolni.

Kellékszavatosság

A vevő az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben közvetlenül kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Kellékszavatossági igény azokért a termékhibákért érvényesíthető, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Fogyasztói szerződés esetén a vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a vevő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére a vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra az Üzemeltető adott okot.
A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Üzemeltetővel.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vevő igazolja, hogy a terméket az Üzemeltetőtől vásárolta (a számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a vevő részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben az Üzemeltető bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha a vevő a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vevő – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog (termék) gyártójával vagy a forgalmazójával (azaz Üzemeltetővel) szemben gyakorolhatja. A gyártó, illetve az Üzemeltető kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • (a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • (b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • (c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, illetve az Üzemeltetőnek a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felelősség

A Webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Üzemeltető nem vállal felelősséget. A termékeknél a megjelenített képek a termékek illusztrálására szolgálnak, a valóságtól eltérhetnek.
A felhasználó a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Üzemeltető nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Üzemeltető kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. A felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Üzemeltető ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen oldalak és szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Üzemeltető nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt a felhasználó elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Vevő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a felhasználó a Webáruházon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Üzemeltetőnek. Amennyiben Üzemeltető jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Jogérvényesítési lehetőségek

A Vevő az általa rendelt termékkel vagy az Üzemeletető tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Üzemeltető elérhetőségein terjesztheti elő (lásd ÁSZF elején). A Vevő panaszát, észrevételét jelezheti személyesen, telefonon, vagy írásos formában e-mailben és levélben.
Panasz esetén az Üzemeltetőnek békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettsége van.
Amennyiben az Üzemeltető és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Üzemeltetővel való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:

  • Online vitarendezés.
    A Vevő panaszának rendezésére igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
    Az alábbi portálon a Vevő és az Üzemeltető, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
    http://ec.europa.eu/odr
    Figyelem: az online vitarendezésre csak akkor van lehetőség, ha online vásárolt termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan kíván panaszt benyújtani.
    A portál csak akkor használható, ha a Vevő az EU-ban él, és az Üzemeltető székhelye is valamelyik EU-országban található. Ezt a webhelyet a kereskedők is igénybe vehetik arra, hogy panaszt tegyenek fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán.
  • Békéltető testület.
    A panasz békés rendezése céljából a Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat az Üzemeltető székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

    Az Üzemeltető székhelye szerint illetékes békéltető testület:
    Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
    Telefonszáma: (88) 429-008
    Fax száma: (88) 412-150
    E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu;

    Illetve a következő békéltető testületek is felkereshetők:
    Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
    Fax száma: (76) 501-538
    E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

    Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
    Telefonszáma: (72) 507-154
    Fax száma: (72) 507-152
    E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

    Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
    Fax száma: (66) 324-976
    E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

    Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

    Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

    Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

    Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
    Fax száma: (96) 520-218
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

    Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Telefonszáma: (52) 500-749
    Fax száma: (52) 500-720
    E-mail cím: info@hbkik.hu

    Heves Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
    Fax száma: (36) 323-615
    E-mail cím: tunde@hkik.hu

    Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
    Telefonszáma: (56) 510-610
    Fax száma: (56) 370-005
    E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

    Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

    Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    E-mail cím: nkik@nkik.hu

    Pest Megyei Békéltető Testület
    Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.
    Telefonszáma: (1)-474-7921
    Fax száma: (1)-474-7921
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    E-mail cím: skik@skik.hu

    Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 311-750
    E-mail cím: endrediemese@szabkam.hu

    Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661
    Fax száma: (74) 411-456
    E-mail cím: kamara@tmkik.hu

    Vas Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszáma: (94) 312-356
    Fax száma: (94) 316-936
    E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

    Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-514
    Fax száma: (92) 550-525
    E-mail cím: zmkik@zmkik.hu
  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
    Amennyiben Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
  • Bírósági eljárás.
    Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Összefoglaló a panaszkezeléssel kapcsolatosan

17/A. § (2) A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
(3) A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.

(4) A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
(5) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
(6) Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
(7) A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
(8) A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendelkezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található szöveg, fotó, grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni (ékszerek, a róluk készült fotók, egyéb grafikai megoldások, szövegek) a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
A jogtulajdonos: Takács Renáta e.v.